עושים שרירים במטבח!!

//עושים שרירים במטבח!!

עושים שרירים במטבח!!

עושים שרירים!

זה לא סוד שרוב המוצרים הנמכרים במעדניות ובקצביות הם מוצרי המנגל, דהיינו החלקים רוויי השומן שבעגל. סטייק, אסדו וקציצות. אך מה אפשר לעשות עם כל השריר הרזה של העגל ואיך אפשר גם להנות ממנו וגם להנות מאורח חיים בריא.

אז מסתבר שנתח של שריר עגל מכיר פחות מ5% שומן (פחות מעוף) והרבה יותר ברזל מכל קיטנית וירק. הנתחים המשתתפים בחגיגה הם כל שרירי הזרוע: צלי כתף, כתף מרכזי, פילה מדומה וצוואר.

כמו שאמרנו נתחי השריר הם נתחים דלי שומן ובעצם מהווים זמינות חלבון בריאה לגופנו מבלי לשלם מחיר על עודף שומנים, שרירי הזרוע הם בעצם הנתחים לצריכה יומיומית ואילו חבריהם השומניים (אנטריקוט, אסדו וכו) הם הנתחים לחגיגות מדי פעם.

 

אז איך ניתן לשלב את הבשר הטרי בתפריט יומי. ניתן כאן כמה דוגמאות לשימושים נפוצים ובסוף שלושה מתכונים פשוטים וקצרים. לכל נתח ניתן למצוא באינטרנט אין ספור מתכונים כאשר המשותף לכולם הוא הבישול הארוך פרט למצב של שריר טחון שם ניתן לקצר אז זמן ההכנה בהרבה. ובכן, למה משמשים נתחי הזרוע? תבשילי כדירה למיניהם עם ירקות שורש ותבלינים דומיננטיים, חפשו בגוגל "תבשיל בשר" לדוגמא. צורה נהדרת נוספת שכדאי לנסות היא הפסטרמה. כמעט כל מתכון של בישול נתח בשר שלם מתאים גם לקירור הנתח בניילון נצמד ופריסה לפסטרמות דקות לכריכים. בשר השריר גם מתאים מאד לתבשילי כדירה בהם הבשר הוא לא העיקר או לפחות לא היחיד, כמו חמין (לכו על אוסבוקו עם עצם) ופוייקה. ואחרון חביב, עולמו של הבשר הטחון, גם כאן תמצאו ברשת אין ספור מתכונים לקציצות ברוטב ולמילויים שונים בתבשילים ובאפייה.

 

ועכשיו ניתן שלושה מתכונים פשוטים.

 

בשר בבירה:

המצרכים : 1. נתח שריר חתוך לקוביות

  1. בקבוק בירה
  2. מלח פילפל
  3. פלפל אנגלי (כמה גרגירים)
  4. כף מכובדת של חרדל איכותי

אופן הכנה: פזרו כמו מכובדת של פלפל גרוס על הנתחים וטגנו אותם בסיר הבישול מכל הכיוונים (טיגון קל בלבד). מלאו את הסיר עם הבירה והבשר. הוסיפו מלח, פלפל אנגלי, כף חרדל והערבבו. אחרי רתיחה להשאיר על אש קטנה קטנה למספר שעות עד לריכוך מושלם של הבשר. ניתן להוסיף פרוסות בצל עבות. להגיש לצד אורז לבן.

 

כדורי בשר ברוטב עגבניות

מצרכים:

  1. כמה עגבניות בשלות (כאלו שכבר לא בא לאכול בסלט אבל עדיין ראויות
  2. גזר גדול
  3. קישוא גדול
  4. ביצה
  5. בצל וחצי
  6. מלח
  7. רכז עגבניות
  8. 500-750 גרם בשר טחון רזה.

אופן ההכנה : נרסק את הבצל או נחתוך דק דק ונטגן עד לצימצום הנפח והזהבה קלה בסיר שטוח. במעבד מזון נרסק את הגזר והקישוא, בקערה גדולה נערבב עם הבשר את הגזר הקישוא הביצה וחצי מכמות הבצל המטוגן נמליח ונלוש בידיים לעיסה אחידה. נשאיר בצד ונכין את הרוטב, במעבד מזון נרסק את העגבניות ונעביר את הרסק לסיר עם הבצל שנשאר נמליח ונוסיף כמה כפות של רכז עגבניות (כל אחד לפי הטעם, מי שרוצה רוטב סמיך עם דומיננטיות של טעם העגבניות, יכניס כמות גדולה יותר) .

גובה הרוטב בסיר צריך להיות מספיק לכיסוי הכדורים, אם חסר ניתן להוסיף מיים.

כאשר הרוטב רותח ניצור כדורים יפים בין כפות הידיים ונניח בזהירות בתוך הסיר. יש להמנע מנגיעה של כדורים אחד בשני או מערבוב עד שהכדורים מתקשים. לאחד שכל תחתית הסיר מלאה בכדורים נסור את הסיר ונמתין כ10 דקות. נפנה את חלקם הצידה ונכניס כדורים חדשים. אם אין מקום אז ניתן להוציא את הכדורים העשויים ללא הרוטב לצלחת ולהוסיפם בחזרה להמשך הבישול לאחר שנסיים את כל העיסה. משך הבישול אחרי הכדור האחרון, בין 30-60 דקות. בתאבון.

 

בולונז לילדים

מצרכים:

  1. פסטה בצורת ספגטי
  2. רוטב עגבניות מוכן ומתובל לפסטה
  3. בשר טחון
  4. כמון, פלפל ומלח.
  5. אופציה – בצל קצוץ, אם ילדיכם לא אוהבים בצל אז וותרו, זה לא נורא בלי

אופן ההכנה: במחבת עם שמן זית נטגן את הבשר תוך כדי עירבוב וחיתוך הגושים שנדבקו. נתבל במלח כמון ומעט פלפל. אחרי בערך 15-20 דקות כשהבשר עשוי היטב נוסיף את פחית הרוטב ונוריד מהאש. נערבב עם ספגטי (מבושל כמובן) ובתאבון.

 

By | 2018-07-05T10:54:11+00:00 יוני 13th, 2017|Uncategorized|0 תגובות

אודות המחבר: